20 Quick Fixes – marknadsföring med begränsade resurser
I samarbete med Dans- och Musikalliansen.
Vill du ha fler bokningar till teatern eller fler spelningar med din egna monolog? Hur kan du nå en större publik trots att det varken finns tid eller pengar? Varför ska kultursekreteraren eller Riksteatern välja att köpa in just din föreställning istället för någon annans? Hur ska du få publiken att komma till teatern?
I den här workshopen får du konkreta tips på vad du kan göra, baserat på din verklighet, för att nå den publik du vill ha. Du får handfasta tips och uppslag på hur du kan marknadsföra föreställningarna, teatern och dig själv effektiv både i sociala medier och mer traditionellt. Tillsammans tittar Heather och gruppen på hur man når den publik som är intresserad och vad de kan förvänta sig av dig. Vilket är det bästa sättet att få dem att förstå vad som är unikt och fantastiskt med just din föreställning? Efter workshopen med Heather kommer du att veta hur du ska använda tid och pengar för att nå bästa resultat med begränsade resurser.
OBS! Workshopen ges på engelska. Inför workshopen vill Heather ta del av deltagarnas aktuella marknadsföringsinsatser som förberedelse.
Heather Maitland is an arts consultant, author, trainer and an Associate Fellow at the Centre for Cultural Policy Studies at the University of Warwick. Heather has worked as a marketer for a wide range of arts organizations: from the smallest of touring theatre companies to running the London end of the Royal Shakespeare Company’s marketing operation. She has supported over 100 arts organizations as head of two of the UK’s audience development agencies. Heather has nine books on arts marketing and audience development to her credit.