TeaterAlliansen söker en driven och organiserad projektassistent

Om TeaterAlliansen
TeaterAlliansen tillkom för att möta den offentligt stödda scenkonstens behov av flexibilitet, trygghet och utveckling för frilansande skådespelare. Bolaget ägs gemensamt av Svensk Scenkonst, Fackförbundet Scen & Film samt Trygghetsrådet TRS och finansieras främst genom ett statligt bidrag från Kulturdepartementet. TeaterAlliansen har ett litet kansli om fyra personer och 180 anställda skådespelare.

TeaterAlliansen erbjuder professionella frilansande skådespelare en villkorad grundanställning. Genom sin anställning får de frilansande skådespelarna en kontinuerlig arbetsplatstillhörighet mellan sina uppdrag. TeaterAlliansens kurser, workshops och seminarier är en viktig plattform för kompetensutvecklingen i branschen. Det är en verksamhet som erbjuds alla professionella, yrkesverksamma skådespelare i landet.

Vår kompetensutvecklingsverksamhet växer
Vårt utbud av kurser och andra aktiviteter är under stark utveckling. Under tre års tid kommer vi att vidga verksamheten till att omfatta fler konstnärliga yrkesgrupper. Vi söker därför en projektassistent vars främsta uppgift är att arbeta med vår kompetensutveckling.

Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs i en serviceinriktad roll med många kontaktytor. Du ska vara bra på att samarbeta men också kunna arbeta självständigt och tycka om att skapa struktur och att organisera. Som person är du nyfiken och arbetar gärna tillsammans med andra, tar initiativ, genomför aktiviteter och uppnår resultat. Du har lätt för att kommunicera, är noggrann och besitter administrativa färdigheter. Du är intresserad av att olika typer av format för möten och aktiviteter, både digitala, fysiska och hybrid. För att fungera i rollen behöver du ha ett starkt intresse av scenkonst. Funktionen innebär stora möjligheter att växa och utvecklas.

Arbetsuppgifter
Som projektassistent kommer du att planera, förbereda, genomföra och följa upp aktiviteter. Du arbetar nära kansliets övriga funktioner, särskilt vår ansvariga för kompetensutveckling och kurser, samt våra skådespelare. Arbetsuppgifterna spänner från att ta emot och serva kursdeltagare till att representera organisationen, vara i kontakt med samarbetspartners och vara drivande i projekt. Du kommer också skriva olika typer av texter, redigera bilder och publicera på hemsidan och i sociala medier.

Kvalifikationer

  • Relevant högskoleutbildning, t ex Kulturvetarlinjen, eller eftergymnasial utbildning inom kulturområdet, projektledning eller liknande
  • God kommunikatör och administratör
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
  • Goda kunskaper i Microsoft Office och Outlook
  • Erfarenhet av publiceringsverktyg som WordPress, bild- och videoredigering är meriterande
  • Vana och förmåga att hantera olika IT-stödsystem
  • Erfarenhet av att arbeta med sociala medier och digitala format
  • Erfarenhet från liknande roll/arbetsuppgifter är meriterande men vi välkomnar också nyexaminerade sökanden

Om anställningen
Tjänsten är en tidsbegränsad ettårig projektanställning, med möjlighet till förlängning, med start snarast efter överenskommelse. Du kommer att arbeta heltid och arbetstiden är i huvudsak kontorstider, men viss tid ligger på kvällar och helger. Arbetet innebära vissa resor inom landet.

Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker tjänsten till jobb@teateralliansen.se

Sista ansökningsdag 2022-01-16.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på tel. 08-452 21 20 eller på e-post: teateralliansen@teateralliansen.se